RTV 101 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İletişime Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
RTV 101
Güz/Bahar
2
0
2
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, iletişim yöntemlerinin ve iletişim biçimlerinin aktarılarak doğru ve etkin iletişim kurmanın öneminin vurgulanmasıdır. Öğrenciler sözlü, yazılı ve sözsüz iletişim hakkında bilgi edinecek ve iletişim çalışmaları ile ilgili temel kavram ve teorileri öğrenecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İletişim kavramını tanımlayabilecektir.
  • İletişim sürecini açıklayabilecektir.
  • İletişim sürecinin öğelerini kavrayabilecektir.
  • İletişim türleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
  • İletişim modelleri ve teorileri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Ders Tanımı İletişim kavramının tanımı, amacı, önemi, iletişim sürecinin öğeleri, iletişim türleri, iletişim model ve teorileri.

 



Ders Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İletişimin tanımı, amacı ve önemi Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 25-36.
2 İletişimin tanımı, amacı ve önemi Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 19-41.
3 İletişim sürecinin öğeleri Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 19-41.
4 İletişim sürecinin öğeleri Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 25-41. Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 19-41.
5 Yüzyüze-uzaktan iletişim, formel-informel iletişim, görsel-işitsel iletişim Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 55-57. Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 78-106.
6 Yazılı iletişim, sözlü iletişim, sözsüz iletişim Nazife Güngör, İletişime Kuram Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, 2. Baskı: 2013. ISBN: 978-605-5782-59-9 Sayfa: 37-53. Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siayasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 78-106. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 51-57.
7 Kişi içi iletişim, Kişilerarası iletişim Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 139-180. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 57-59.
8 Grup iletişimi, Kitle iletişimi Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 180-197 / 210- 251. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 59/ 113- 135.
9 Ara Sınav
10 Kurumsal iletişim, Kültürlerarası iletişim Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 269- 303. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 60-63.
11 İletişim modelleri ve teorileri Nazife Güngör, İletişime Kuram Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, 2. Baskı: 2013. ISBN: 978-605-5782-59-9 Sayfa: 55-79.
12 İletişim modelleri ve teorileri Nazife Güngör, İletişime Kuram Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, 2. Baskı: 2013. ISBN: 978-605-5782-59-9 Sayfa: 55-79.
13 İletişim modelleri ve teorileri Nazife Güngör, İletişime Kuram Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, 2. Baskı: 2013. ISBN: 978-605-5782-59-9 Sayfa: 55-79.
14 İletişim modelleri ve teorileri Nazife Güngör, İletişime Kuram Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, 2. Baskı: 2013. ISBN: 978-605-5782-59-9 Sayfa: 55-79.
15 Dönemin değerlendirilmesi -
16 Final -

 

Dersin Kitabı

Güngör, Nazife, İletişime Giriş. Ankara : Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7.

Aziz, Aysel, İletişime Giriş. İstanbul : Hiperlink, 4. Baskı: 2013.ISBN: 978-9944-157-14-8

Güngör, Nazife, İletişime Kuram Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, 2. Baskı: 2013. ISBN: 978-605-5782-59-9

Önerilen Okumalar/Materyaller Kişilerarası İletişim - Bilgiler-Etkiler-Engeller (Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli); İletişim Modelleri -Kitle İletişim Çalışmalarında- (Denis McQuail, Sven Windahl, çev:Konca Yumlu)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
30
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
10
Final / Sözlü Sınav
1
20
    Toplam
104

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Temel bilim, mühendislik ve yönetimin temel prensiplerini yorumlayabilmek ve analiz etmek
2 Problemleri modellemek ve çözmek için matematik, istatistik ve mühendislik kavram ve araçlarını kullanmak.
3 Değişen koşullara uyum sağlamak için  gelişimleri takip edebilmek
4 Deneyler tasarlamak; bu deneyleri yürütmek ve sonuçlarını analiz etmek
5 Sosyal, etik ve kültürel sorumluluklarının farkında olarak profesyonel davranabilmek
6 Verimli bir şekilde çok disiplinli bir ekip içinde çalışarak belli ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren, bir bilgisayar sistemi tasarlayabilmek ve kurabilmek
7 Ekonomik, sosyal ve etik kısıtları göz önünde bulundurarak karmaşık mühendislik projelerinin gerçekleştirilebilir çözümlerini değerlendirebilmek
8 Bilgisayar alanında bilimsel bilgi üretebilme ve var olan literatürü eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilmek

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest