MESLEK YÜKSEKOKULU
Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
MUH 104 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Kamu Maliyesi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MUH 104
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin kamunun ekonomi üzerindeki etki kanallarını, kamu gerlirleri ve kamu harcamaları üzerinden analiz edebilmesi ve maliye politikalarını farklı bakış açılarından ve yönlerden inceleyebilmesi hedeflenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste Kamu maliyesi, Kamu harcamaları ve gelirleri, Vergileme prensipleri, hudutları ve ekonomiye etkileri, Vergileme sistemleri ve Devlet borçları gibi konular işlenecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kamu Maliyesine Giriş, Temel Tanım ve Kavramlar | Kamu Maliyesi, Dr.Mahfi Eğilmez, Sayfa 13-16. ISBN: 978-975-1708-4 |
2 | Türkiye’de Kamu Kesiminin Yapısı | Kamu Maliyesi, Dr.Mahfi Eğilmez, Sayfa 17-32. ISBN: 978-975-1708-4 |
3 | Kamu Giderleri, Sınıflandırması, Çarpan Etkisi | Kamu Maliyesi, Dr.Mahfi Eğilmez, Sayfa 33-38. ISBN: 978-975-1708-4 |
4 | Türkiye’de Kamu Giderleri, Bütçe Giderleri | Kamu Maliyesi, Dr.Mahfi Eğilmez, Sayfa 39-45. ISBN: 978-975-1708-4 |
5 | Kamu Gelirleri, Tanımı, Sınıflandırması, Vergi Çeşitleri | Kamu Maliyesi, Dr.Mahfi Eğilmez, Sayfa 46-57. ISBN: 978-975-1708-4 |
6 | Türkiye’de Vergiler, Genel Görünüm, Bütçe Çeşitleri, Bütçe Gelirleri | Kamu Maliyesi, Dr.Mahfi Eğilmez, Sayfa 58-74. ISBN: 978-975-1708-4 |
7 | Kamu Bütçesi, Tanımı, Bütçenin Ortaya Çıkış Süreci, DEnetimi | Kamu Maliyesi, Dr.Mahfi Eğilmez, Sayfa 75-87. ISBN: 978-975-1708-4 |
8 | Ara sınav | |
9 | Türkiye’de Bütçe Uygulaması, Kapsamı, Hazırlanması, Denk Bütçe | Kamu Maliyesi, Dr.Mahfi Eğilmez, Sayfa 88-101. ISBN: 978-975-1708-4 |
10 | Kamu Borçlanması, Borçlanma Yöntemleri | Kamu Maliyesi, Dr.Mahfi Eğilmez, Sayfa 102-114. ISBN: 978-975-1708-4 |
11 | Türkiye’de Kamu Borçlanması | Kamu Maliyesi, Dr.Mahfi Eğilmez, Sayfa 115-119. ISBN: 978-975-1708-4 |
12 | Hazine İşlemleri; Kamu Maliyesi ve Mali Piyasalar | Kamu Maliyesi, Dr.Mahfi Eğilmez, Sayfa 120-132. ISBN: 978-975-1708-4 |
13 | Kamu Malları | Kamu Maliyesi, Dr.Mahfi Eğilmez, Sayfa 133-140. ISBN: 978-975-1708-4 |
14 | Maliye Politikası | Kamu Maliyesi, Dr.Mahfi Eğilmez, Sayfa 141-160. ISBN: 978-975-1708-4 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | - |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Kamu Maliyesi, Dr.Mahfi Eğilmez, Remzi Yayınevi, Birinci Baskı: 2016, ISBN: 978-975-1708-4
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
-
|
-
|
0
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
19
|
19
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel düzeyde bilgisayar donanımı ve yazılımı bilgisine sahiptir.
|
|||||
2 | İnternet ve ağ teknolojilerini kullanarak gerekli uygulamaları geliştirir. |
|||||
3 | Değişen koşullara uyum sağlamak için alanındaki gelişmeleri takip eder. |
|||||
4 | Alanındaki deneyleri yürütür ve sonuçlarını analiz eder. |
|||||
5 | Alanı ile ilgili temel programlama dillerini kullanır. |
|||||
6 | Alanı ile ilgili temel ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren bir bilgisayar sistemi tasarlar ve kurar. |
|||||
7 | Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek yorumlar. |
|||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.mek |
|||||
9 | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. |
|||||
11 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Ruby Games Ziyareti
Meslek Yüksekokulumuz Bilgisayar Programcılığı öğretim elemanları, Öğr. Gör. Hüseyin Tokat, Öğr. Gör. Turgay Zülam ve Meslek Yüksekokulu sekreterimiz Doğukan Aslan Ruby Game
2022-2023 Güz Dönemi Bilgilendirme Toplantısı
Bilgisayar Programcılığı Programı'nın 1. ve 2. sınıf öğrencileri ile 2022-2023 Güz Dönemi Bilgilendirme toplantısı yapıldı.
Gameathon Ekonomi Etkinliği
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Programı tarafından 26 Nisan 2022 ve 7 Haziran 2022 tarihlerinde lise ve üniversite öğrencilerinin katılımı
Bilgisayar Programcılığı Programı Çıraklar Ustalara Soruyor (ÇUS) Etkinliği
Bilgisayar Programcılığı öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamında 27.05.2022 tarihinde İzmir Teknoloji ve Bilişim Derneği üyesi ve Metisbot kurucu ortaklarından Hakan Güngör
Arabuluculuğa ‘akıllı’ öneri
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Bilgisayar Programcılığı öğrencileri, kişiler arasındaki hukuki anlaşmazlıkların kısa sürede çözülmesine olanak sağlayan ‘arabuluculuk’ yönteminin dijital ortamda, daha kolay
Yeni Dönem Bilgilendirme Toplantısı
Yeni dönem öncesinde öğrenciler ile bir araya gelindi. Uyulması gereken kurallar ve dönem öncesinde yapılması gerekenler ile ilgili öğrencilere bilgi verilmiştir. Öğrencilerin
Ustalardan gençlere 'başarı' formülü
Yüksek teknoloji şirketlerinde üst düzey görevlerde bulunan, Turkcell'in eski CEO'su ve yatırımcı Süreyya Ciliv, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu’nun düzenlediği 'Çıraklar
Pandemi gençleri için ‘dijital' seferberlik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), pandemiyle birlikte yüzde 52 büyüyen e-ticaret ve rekor seviyede gelişen dijitalleşmeye kayıtsız kalmayarak öğrencilerin bu alanda kendilerini geliştirmesi