HYHY 220 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İkram ve Servis Hizmetleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
HYHY 220
Güz/Bahar
2
0
2
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Uçuş süresi boyunca, yolculara sunulmakta olan servislerin bütünüdür. Uçuşta sunulan ikram tepsisi yolcunun önüne çıkana kadar birçok aşamadan geçmektedir. Bu aşamalar, havayolu, ikram firmaları ve malzeme sağlayıcı firmalar arasında oluşan, "İkram Servis Sistemi" içinde gerçekleşmektedir. Ders havaalanlarında yolculara hizmet eden Lounge Servisini de kapsamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İkram hakkında temel bilgilere sahip olabilecektir.
  • Servis hakkında temel bilgilere sahip olabilecektir.
  • İkram ve Servis Hizmetleri hakkında temel bilgilere sahip olabilecektir.
  • Havalanı lounge servisi hakkında temel bilgilere sahip olabilecektir.
  • Uçakta ikram ve servis hizmetleri hakkında temel bilgilere sahip olabilecektir.
Tanımı Derste, servis ve ikram hizmetlerinin tarihçesi, servis personeli, nitelikleri ve kişilik özellikleri, servis personelinin mesleki donanımı anlatılır.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İkram ve Servis Hizmetlerine Giriş Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
2 İkram Nedir Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
3 Servis Nedir, Servis Teknikleri Nelerdir Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
4 Uluslararası Servis Terimleri Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
5 Hava Alanlarında Yolcu İkram ve Servisi Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
6 Uçakta İkram Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
7 Ara Sınav Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
8 Uçakta Servis Teknikleri Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
9 Uçakta Servis Teknikleri Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
10 Uçakta Servis Teknikleri Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
11 Uçakta Servis Teknikleri Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
12 Hava Alanı Lounge Servisi Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
13 Hava Alanı Lounge Servisi Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
14 Genel Değerlendirme Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
15 Genel Değerlendirme Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
16 Final Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç

 

Dersin Kitabı Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
Diğer Kaynaklar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
30
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
10
Final / Sözlü Sınav
1
15
    Toplam
109

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Temel bilim, mühendislik ve yönetimin temel prensiplerini yorumlayabilmek ve analiz etmek
2 Problemleri modellemek ve çözmek için matematik, istatistik ve mühendislik kavram ve araçlarını kullanmak.
3 Değişen koşullara uyum sağlamak için  gelişimleri takip edebilmek
4 Deneyler tasarlamak; bu deneyleri yürütmek ve sonuçlarını analiz etmek
5 Sosyal, etik ve kültürel sorumluluklarının farkında olarak profesyonel davranabilmek
6 Verimli bir şekilde çok disiplinli bir ekip içinde çalışarak belli ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren, bir bilgisayar sistemi tasarlayabilmek ve kurabilmek
7 Ekonomik, sosyal ve etik kısıtları göz önünde bulundurarak karmaşık mühendislik projelerinin gerçekleştirilebilir çözümlerini değerlendirebilmek
8 Bilgisayar alanında bilimsel bilgi üretebilme ve var olan literatürü eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilmek

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest